Kahe inimese tuba/ Room for two

„Mis väärtused on armastus ja vabadus? Väärtused on pere, lapsed, Eesti ning eestlaseks olemine.“
 „Sa siis arvad, et need on võimalikud ilma armastuse ja vabaduseta? Sa võtad seda isiklikult, võib aga ka üldiselt - ja üldistamata. Ma armastan sind, aga ma ei kuulu kunagi sulle, ma armastan oma lapsi ja ka Eestit ja me keelt, aga mu lapsed ei ole kunagi mu omand ega ka Eesti, ega mu keel. Su väärtused on samad kui mul, ainult individuaalselt, see on kõik.“
„Mis mõttes sa ei kuulu mulle?“
„Kas sa kuulud mulle enda meelest?“
„Muidugi.“
„Aga kui ei kuuluks? Nagu Mihkel- teeb näo, et kuulub Annele, aga tegelikult ei kuulu?“
„Mis see siia puutub?“
„Ei puutugi otseselt, lihtsalt kas sa tahaksid, et ma teeksin näo, et kuulun sulle, ise tehes seda mida ma tahan? Ma võin loomulikult sulle valetada, kas sa tahad seda? Teostaksin oma vabadust sinu arvelt ja see mõtegi on mulle vastik. Või sa ütled, et sa ei armastaks mind kui ma ei kuulu sulle?“
„Ei.“
„Nii et usaldad?“
„Püüan.“

  

„What kind of values are love and freedom? Family, children, Estonia and being an Estonian are values.“
„So you think that it is possible without love and freedom? You take it personally, but you can take it also generally -  and without generalizing. I love you, but I will never belong to you, I love my kids and Estonia and our language, but my children will never belong to me, nor Estonia nor our language. You have same values as do I, only individually, that´s it.“
„What do you mean that you don´t belong to me?“
„Do you belong to me by you?“
„Of course.“
„But if you don´t? Like Mihkel – pretends that he belongs to Anne, but doesn´t in real?“
„How on earth does this relate to this?“
„It doesn´t directly, but would you want that I would pretend that I belong to you, while I do what I want to? Of course I can lie to you, but do you really want that? I would exercise my freedom at the expense of you and even that thought disgusts me. Or you´re saying that you can´t love me if I don´t belong to you?“
„No.“
„So you´ll trust me?“
„I will try.“

Kommentaarid

Populaarsed postitused