Põhjuseid ei ole olemas
Selleks et midagi üles leida, tuleb midagi omada ja see ära
kaotada.
Kirjutan alljärgnevalt põhjustest
ja vajadustest, nende erinevusest ja sellest mis rolli nad mängivad igaühe elus
ja üleüldiselt.
Tundub et üks suurimaid saladusi inimteadvusele on see, et põhjused ei ole midagi rohkem ega vähem
kui inimeste endi peades väljamõeldud
vajadused, millel pole midagi pistmist tõelise vajadusega millegi järele. Me
elud on täis näiteid selle kohta, aga inimene on kord juba selline tegelane, et
mida ta ei ole programmeeritud nägema ja mõistma, veel vähem järeldama, seda ei
ole olemas ta jaoks.
Kuidas siis ikkagi vahet teha põhjusel ja vajadusel ja mida
nad olemuslikult endast kujutavad? Alustame tagasipöördumisest lapsepõlve. Väike laps, imik, ainult vajab, et keegi
tema eest hoolitseks, aga tema täiskasvanud (lik) hoolitseja pöörab selle
automaatselt enda jaoks põhjuseks seda teha (loomulikult
kui tal pole sellest ükskõik- ehk omades teist väljamõeldud vajadust selle
asemel midagi muud teha). Milleks aga
meile üldse väljamõeldud vajadused- kui piisaks vaid Vajaduse teadvustamisest (või
hoolimisest, selle tunnustamisest – ja tegudega selle näitamisest)?
Kõige lihtsamalt öeldes on see osa etendusest nimega „Elu“ –
etendus mentaalsetele täiskasvanutele planeedil nimega Maa. Enda ära kaotamine,
et siis killuhaaval hakata end taas üles leidma – vastavalt programmeeringule
ehk võimetele loomulikult.
Visandan nüüd olukorra piltlikustamiseks mõningaid näiteid
inimestest, kes toetuvad erinevates olukordades kas põhjustele või reaalsele
vajadusele lisaks ülalmainitud imiku näitele.
Inimene, kes tapab teise inimese ära, toetub põhjusele ehk
endale antud õigusele seda teha. Kehtivas süsteemis loeb individuaalsel
tasandil sooritatud tegu, mitte põhjus selle tegemiseks, ehk kui inimesele pole
selle Teo eest antud immuunsust võimu poolt, mõistetakse ta vangistusse selle
eest ja on täiesti ebaoluline tema põhjus kellegi tapmiseks. Karistatakse ja
hinnatakse Tegu, mitte põhjust millegi sooritamiseks.
Inimene, kes on näljas, varastab toitu. Ta teeb seda
vajadusest säilitada elu ja jaotab individuaalselt nii ümber väärtust, mille
ümberjaotamise õigust Talle pole antud. Kehtiv õigussüsteem mõõdab ühe
mõõdupuuga antud tegu – karistatakse inimese vajadust elada ehk jällegi Tegu,
mitte reaalset vajadust, mis selle esile kutsus ehk väljamõeldud vajadused on juriidiliselt võrdsustatud tõelise vajadusega.
Vale = Tõde.
See on ühtlasi kehtiva (õigus)süsteemi ebainimlikkuse alus –
ollakse võimu teenistuses, õigus elule ei anna õigust toimida võimu vastu, õige
oleks hoopis ära surra VÕI (õigustades põhjus-tagajärje illusiooni kehtivust
reaalses elus) hankida omale toitaineid ja muud eluks vajalikku
mitte-kuritegelikul teel, näiteks võttes vastu süsteemi „abikäe“ mitte ära
surra supiköögi või muu heategevuse teenuseid kasutades juhul kui ei ole
võimalik süsteemi teenida ja sellelt palka saada (mis on Kokkuleppeline Põhjus
töötamiseks) või küsides teistelt inimestelt abi- AGA sellise „valiku“ olemuslik tähendus on enda individuaalsuse tühistamine
lastes teistel inimestel (kes esindavad nö korda ja süsteemi) enda üle
võimutseda öeldes kuidas Sina pead asju ajama ja tegema – sisuliselt on tegu
sama olukorraga kui lasta oma koju inimene, kes ütleb (dikteerib) sulle, kuidas
peaksid asjad Sinu kodus olema.
Sellised inimesed nii isiklikul kui süsteemsel tasandil omavad
alati ainult Põhjuseid ehk väljamõeldud vajadusi selliseks käitumiseks ja seeläbi
alateadlikuks kannatamiseks. Nad ise ei mõista, ei ole võimelised ära tundma,
et nende väljamõeldud vajadused ongi just need, mis panevad neid kannatama,
kahjumit looma- või need, kes mõistavad mingites küsimustes- või kas või kõigis,
õilistavad ning õigustavad oma kannatusi suhtumisega „selline ma olen, selline
on asjade Seis mu jaoks ja ma ei saa selle vastu“ – taandades individuaalselt
seeläbi olematuks end kui last ja temast võrsunud täiskasvanut, sest ka need
õigustajad on reaalselt olnud elurõõmsad inimesed lapsepõlves ja tihti ka
nooruses. Sellisel juhul on tegu sõna otseses mõttes Seisuga, paigaltammumisega
põhjuste tõttu hoolimata oma suhtelisest teadlikkusest. Kombinatsioonidest, mis panevad inimesi ja süsteeme kannatama ja
stagneeruma, puudust ei ole praegusel ajal ja see kõik põhineb Põhjustel kui
väljamõeldud vajadustel.
Kõige olulisem, millele
selline igal tasandil elluviidav praktika – väljamõeldud vajaduste
rahuldamine-mitte rahuldamine - aluse
paneb, on Tegude tasandil süsteemne individuaalsuse alavääristamine,
pisendamine, segadusse ajamine – ehk paat hulbib elumerel, põhi üleval.
Vaikimisi on idealistlikult aktsepteeritud inimeste eludesse
sekkumine ja nende õpetamine kuidas elada ja suhestuda teistega (muretsemine ja
keelamine-käskimine kui peamised võtted selleks nii individuaalsel kui
süsteemsel tasandil) ja asju ajada samal ajal moraalselt taunides ja viimasel
ajal ka aina enam keelustades - tõkestades ideaalide väärtustamist füüsilise
isiku tasandilt. Sinna aga ongi koer maetud.
Kasutades isiklikes
suhetes lähtumist ideaalidest (vaimne, kõrgendatud positsioonilt lähenemine
lihast ja verest, puudustega inimesele) ja vastupidi, väärtuste (Tõe) puhul küsimuse
taandamist isikule (sõnumitoojale) ja ka seeläbi põhjusele ehk väljamõeldud
vajadusele seda teha, on tegu alateadliku allumisega teise inimese võimule ja
irratsionaalsusega -millest põhjusele
toetujal (kes peab end ratsionaalseks kui ei ole võimeline mõtlema väljaspool
„kasti“) aimugi ei ole ja mis tekitabki hingelise ebakõla - disharmoonia ehk
teadliku või alateadliku kannatamise, paigaltammumise, tagasilangemise ja ka
surma.
Kõik, millega me siin tegeleme, on väljamõeldud vajaduste
väljasõelumine tõelistest vajadusest nii individuaalselt kui süsteemselt kogedes
Elu omal nahal - sest midagi saab üles leida ainult siis, kui see on ära
kaotatud. Iga inimene on lihtsalt Keegi, kes on oma teekonnal iseenda ja
süsteemse Tõe juurde ning teiste inimeste teekonnad lõikuvad teekonnal olija teekonnaga
mingil ajaperioodil.
Mulle isiklikult meeldib meid kujutada voolavate jõgedena,
jõekeste, ojadena, kes rajavad endale voolusängi visalt läbi kõikvõimalike
tingimuste – rahulike, tuuliste madalike, läbi kõrgendike ja mägede, koobaste, aasade
ja kõrbete.
Kõige valutumalt teevad seda inimesed, kes teisi
tunnustavad ja austavad (olles
võimelised selleks). See tähendab, et nad ei alanda teisi inimesi oma
suhtumisega – õpetamisega, käskimisega kuidas elada ja väljenduda. Elu ja ideaalide tõeline väärtustamine on
samamoodi Tegu, kui teiste alandamine ja nende üle võimutsemine.
Väljamõeldud vajadused ehk põhjused on lihtsalt inimeste poolt armastatud õppimismeetod –
millel on kahjuks aga väga negatiivsed kõrvalnähud. Alustada tulekski sellest
arusaamisest.
Väljamõeldud vajaduse ära tundmine on ju tegelikult imelihtne
- väljamõeldud vajadus ja selle rahuldamine või mitte rahuldamine, ei kujuta mitte
mingit füüsilist ohtu elule – peale ühe erandi. Kui väljamõeldud vajadus kujutab endast mitte ainult mentaalset
seisundit, vaid mingi füüsilise aine tarbimist ja sõltuvust sellest ainest,
siis on tegu nii pikemas kui lühemas perspektiivis – sõltuvalt ainest,
olukorrast, inimese võimetest - eluohtliku olukorraga. Mõni võib nüüd
küsida, miks vaimselt tasakaalutu inimese enesetapp, selle üritus või enda
eluohtlikku olukorda panemine (kas või kogemata) füüsilise elu kaotamist ei
ohusta – aga sellepärast, et sellel inimesel ei ole ühtegi täitmata Füüsilist Vajadust selleks, et surra.
Ainult väljamõeldised, mis on muutnud elu talumatuks.
Me peame tunnustama
seda, et me kõik oleme füüsilised, lihast ja luust inimesed ja ülemõtlemine,
mis ohustab meie füüsilist elu või paneb meid kannatama, on ehitatud põhjustele
–e. väljamõeldud vajadustele- millel pole midagi pistmist tõeliste, füüsiliste
vajadustega. Ja kuna inimene on
füüsiline olend, siis reaalset vajadust kannatamiseks tegelikult Polegi Olemas.
Põhjused millegi
tegemiseks määravad inimeste elukvaliteedi ja ka saatuse. Neid inimesi on
vähe, kelle elu on algusest lõpuni kirja pandud teekond (isikuomadustest
lähtuvalt) ja sellised inimesed on meie elus kui teetähised, mis aitavad
teistel kuhugi jõuda – elu ongi nagu lahtirulluv film, kus kõik meist mängivad nii peaosa (iseenda jaoks oleme me alati peaosatäitjad- ka siis kui me ise seda ei mõista või ei tunnista)kui kõrvalosatäitjaid,
täites sellist rolli, mis peab teisi kas hoiatama või inspireerima või mõlemat
– me oleme sisuliselt Võimalused midagi kogeda ilma oma nahal seda läbi tegemata.
Nende rollis on meie ajal kuulsad ja tuntud inimesed, kes on
kõrgendatud tähelepanu all, inspireerides oma veendumuste, hoiakute ja tööga -
või hoopis hoiatused, millist teed mööda mitte minna. Nende rollis on ka
mitte-kuulsad inimesed ja mõtlejad kes täidavad oma osa väiksemas ringis – perekonnas,
suguvõsas, sõpruskonnas, mõttekaaslaste ringkondades.
Kui kellelgi on
põhjus teise inimese paika panemiseks, alandamiseks, näpuga näitamiseks, siis
ta lihtsalt ei mõista, et see, kes temas neid tundeid ja väljamõeldud vajadust
tekitab, on ainult tema inspireerija- või kes soovib, ka õpetaja – ja raha eest lugupidamist ei ole võimalik osta.
Raha asemel kasutatakse sellistes inimestevahelistes suhetes
Alandaja poolt võimu (aga raha= võim), mis paratamatult meie reaalsuses viib
tänase päevani selleni, et osad inimesed – kes lubavad endale sama suhtumist,
kui algne Alandaja – maksavad sõnasõjas kätte, panevad ka Alandaja paika ja
võimutsevad vastukaaluks tema üle – lähtuvalt vägagi elujõulisest ajaloolisest
printsiibist „silm silma, hammas hamba vastu“.
Nende kõrval on aga aina rohkearvulisemaks muutunud nö
patsifistidest inimkond, kes aina vähem sekkub sellesse mõttetusse sõtta ja annab
tegude tasandil eeskuju hoopis teistsuguseks eluks ja olemiseks – teadvustades
ja tunnustades Vajadusi põhjuste asemel. Põhjustele toetujad nimetavad neid
muidugi „mitte midagi tegijateks“ ja leiavad nii õigustuse oma käitumisele –
aga nagu juba ka sõnaühend „mitte midagi tegemine“ ütleb – ka „mitte midagi“ tegemine on Tegemine – aga seda ilma negatiivsete
kõrvalnähtudeta, millest me maailm on läbi imbunud.
„Mitte midagi tegijad“ on otsene väljakutse Alandajatele,
kes võivad sellest õppida valutumalt kui praegu või minevikus, aga ei pea – ja kas
selles sõjas jäävad lõpuks peale kas Põhjused või Vajadused, Alandamine või Ülendamine,
Vale või Tõde- paljastab loomulikult ainult Aeg.
Seniks aga jätkakem
oma üritust mõista Tegu kui sellist põhjustest hoolimata.
Kommentaarid
Postita kommentaar